Mijn eerste week in Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Angelica Dekkers - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Angelica Dekkers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Curitiba

Door: Angelica Dekkers

Blijf op de hoogte en volg Angelica

04 Februari 2015 | Brazilië, Curitiba

Zo alweer bijna een week geleden vertrokken Ricardo en ik vanuit het toen natte koude Nederland.

Laat ik beginnen over de reis richting Brazilië.

Op Schiphol hebben we van familie en vrienden afscheid genomen en toen begon de reis. Eerst naar London Heathrow gevlogen. De vlucht ging snel en we hadden een goede plek in het vliegtuig en ik zat (natuurlijk) bij het raam :).

London Heathrow is een SUPER groot vliegveld, maar vreemd genoeg leken Rico en ik de enige twee reizigers te zijn. Er was helemaal niemand op het vliegveld te bekennen buiten het personeel. Het was zelfs zo erg dat iedereen van het personeel wist welke vlucht we moesten hebben en ons continue erop wezen dat we op tijd bij de gate moesten zijn.
Rond 20.00 uur (Engelse tijd) vlogen we richting Sao Paulo.
We hadden een super groot vliegtuig en wij zaten helemaal achterin bij de staart. Ik zat (natuurlijk) bij het raam.

Omdat onze vlucht in de avond/nacht was heb ik voornamelijk geslapen. Net voor de kust van Brazilië werd ik wakker en heb ik tot Sao Paulo naar al die lichtjes onder mij zitten kijken van de dorpen en steden. We hebben in totaal zo'n 3 uur over Brazilië gevlogen (van Nederland naar Mallorca) voor we bij Sao Paulo aankwamen. Wat is dit land groot!!

Op Sao Paulo voor het eerst voet op Braziliaanse grond gezet. Wauw het gaat nu echt beginnen. De zon was aan het opkomen in Sao Paulo dus we hebben een beetje kunnen zien hoe de stad eruit zag en hoe groot die is. Na 3 uur te hebben gewacht zijn we vanuit Sao Paulo vertrokken naar Curitiba.

Toen we in Curitiba aankwamen was het rond de 25/30 graden een zonnig.
De buddy van Rico was ons al aan het opwachten op de airport. Andre een Braziliaanse student van PUCPR universidades.
Hij heeft ons de eerste dag met de auto Curitiba laten zien. en ons meegenomen naar een super tof restaurant!! Ze komen continue langs met lekker vlees bij je tafel en er is ook nog een buffet en dat voor 35 reaal (11,29 euro) inclusief drinken.

We hebben onze universiteit gezien waar we vanaf 24 februari beginnen met studeren. Deze universiteit ligt midden in de favela's dus dat is heel gek om te zien. We worden er ook continue op gewezen dat we daar niet overdag, maar zeker niet 's avonds mogen lopen dat het te gevaarlijk is. Dus we moeten met de bus naar school die voor de universiteit stopt.

De eerste avond hebben we nog kennis gemaakt met mijn buddy. Lucas. Een jongen van 20/21 die in het tweede jaar zit van PUCPR universiteit. We zijn die avond met hem naar een shoppingmall geweest en zijn langs zijn vrienden geweest.

Van vrijdag tot en met zondag avond zijn we in Blumenau geweest. zo'n 2,5 uur rijden van Curitiba. We zijn met Andre naar zijn familie geweest waar we heel hartelijk werden ontvangen. Hij heeft 5 jongere broertjes die erg nieuwsgierig waren naar ons, maar ook zijn super enthousiaste moeder vroeg ons de kleren van het lijf. Wel ontzettend leuk en een heel mooi huis waar Rico en ik onze eigen kamer kregen en het gehele weekend mochten gebruiken.

Zaterdagavond hadden we een suprise feestje van een vriend van Andre. De gemiddelde leeftijd was 17 dus rico en ik voelde ons redelijk oud en erg bekeken. Iedereen kende elkaar natuurlijk en het moment dat ze erachter kwamen dat wij geen Portugees spraken liepen ze allemaal weg. Na ongeveer 1,5 uur (iedereen een beetje aangeschoten) begonnen mensen ook tegen ons los te komen en hebben we een hele gezellige avond gehad. Met gebrekkig Engels en met handen en voeten kwamen onze gesprekken een heel eind.

Zondag zijn we bij vrienden van Andre thuis gaan zwemmen en hebben we met een geweer geschoten (ik bakte er precies niks van :)).
Zondag avond zijn we weer richting Curitiba gereden en zijn we weer bij ons hostel afgezet.

Van maandag tot vandaag hebben we een redelijk rustige week. Voornamelijk opzoek naar appartementen en we hebben zaterdag een bezichtiging dus hopen dat dat wat wordt. Verder een paar keer rondjes wezen lopen in de stad en wat gekletst met mensen uit het hostel.

Het is helaas al 3 dagen aan het regenen, maar volgens de voorspellingen moet het vanaf morgen weer lekker weer worden, dus laten we het hopen.

Zo een samengevat (ondanks dat het toch een lang verhaal is) verhaal van de eerste week. Het creatieve schrijven moet ik nog een beetje onder de knie krijgen :)
Tot skype, appe, smsen, bellen of mailen!

X. Angel

  • 12 Februari 2015 - 22:20

    Tomas Toonders:

    Leuk om te lezen! Geniet er van!!!! Groeten ook aan Rico!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angelica

Olaa, Voor mijn minor ga ik in het buitenland studeren. 28 januari zal ik richting Curitiba vertrekken in Brazilië. Ik zal de komende maanden mijn reisverslag hier bij houden.

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 2044

Voorgaande reizen:

15 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

28 Januari 2015 - 04 Juli 2015

Minor in Curitiba

Landen bezocht: